sábado, 26 de noviembre de 2011

היהודי העולמי "נשים, הטליבאן" תחת השאלה היהודית בישראל

היהודי העולמי"נשים, הטליבאן" תחת השאלה היהודית בישראל
כת יהודית קיצונית, שכל הנשים הן משלים מכסה מכף רגל ועד ראש ואת ידועים כמו "נשים הטליבאן," בכוננות לרשויות, מודאגים את חייהם של ילדיהם.
זוהי קבוצה של פונדמנטליסטים, שרבים מהם באו ממשפחות לפני אימוץ הדת החילונית, אשר קצרו גם דחייה של המגזר החרדי לשקול הצניעות שלה עולה על כל גבולות.
אמנם רשויות אין נתונים מדויקים על כמה נשים להמשיך במגמה זו, שכן רבים רק לעזוב את הבית למה בהחלט הכרחי, ההערכה היא כי בין 200 ל 500 מפוצלות בין העיר בית שמש, הגרעין הקשה של הכת, ובשכונות החרדים בירושלים.
בשנים האחרונות, התקשורת החלה לתייג את הקבוצה כמו "נשים הטליבאן", כי בדרך כלל להתלבש בשכבות בגלימות שחורות, כפפות ושרוולים לחלוטין מכסה את ראשם, אשר אף סתום יותר מ האפגני עם הבורקה.
חנה סלוצקי, עובדת סוציאלית הראשי של הגנת הילד במשרד הרווחה, מציין כי תופעה זו הופכת להיות גלוי יותר ברחובות.
"בכל מדינה דמוקרטית לכולם יש זכות להתלבש כמו שאתה אוהב, אבל אנחנו חייבים להגן על בנותיהן שאינם לומדים בבית הספר, לקבל טיפול רפואי או התעללות", הוא מסביר.
כת התגלה לפני שלוש שנים כאשר אישה שמש הופיע בבית המשפט מכוסה לחלוטין.
במקרה שלו זעזע את האומה כי זה האמא הזקנה 54 שנה 12 ילדים, שישה מהם סבלו התעללות וגילוי עריות רציני הגיע הכוכב.
בחודשים האחרונים, הצדק היה צריך להתמודד עם מקרים שהיו החליט אם שייך לכת היה חוקי, על מנת להגן על ילדים בתוך משפחות אלה.
יש ויכוח האם הנוהג של כוח, אפילו קצת עם קטין בגילאים בין שש לעשר שנים כדי לעבור את השמיכה ברגל, מכחיש החינוך הפורמלי והבלתי נאלץ להתחתן בגיל צעיר מהווה עבירה פלילית.
בתוךבעשור האחרון, שירותים חברתיים הרבנים שהצטרפו לצוותים שלהם להתמודד עם מקרים קיצוניים הקהילות הפונדמנטליסטיות.
בשל דחיית שהועלו על ידי "נשים הטליבאן", לא החרדים במכללה בנות הקהילה רוצה מכוסה בברכה, כך הכת הקימה בתי ספר חשאיים אשר תכנית הלימודים אינה כפופה לפיקוח על ידי משרד החינוך.
"הנשים האלה לגדל את הילדים שלהם ניתוק קיצוני מאוד של הקהילה והחברה בכללותה", אומר דורון Agasias, מנהל הארגון "Banaij שלמה", אשר מסייע קורבנות של התעללות מינית, אלימות בקהילה אורתודוקסי.
כמו במגזר החרדי דתי אחר, הכוח היהודי סגור מאוד, חשוד המדינה מה שהוא רואה בציונות, בהתחשב בכך שישראל אינה צריכה להתקיים לפני הופעתו של המשיח.
המקרה האחרון קיצוניים נחשפה על ידי העיתונות של אם שייך לכת של, שילדה בבית כדי להימנע מכך בבית חולים "ציוני" או "מזוהם", אך בסופו של דבר עזב הקטן שלו בשערי מרכז רפואי בירושלים לאחר סיבוכים סירב לחשוף את שמו או את זהותו, ואת הרך הנולד.
לפני זה יצאה לאור המקרה של שתי אחיות בנות 13 ו - 15 שנים שהוריהם הצטרף הזרוע המקומית של קבוצת לב טהור (לב טהור), אשר נשים לכסות לחלוטין, ונשלח קנדה לאימונים בשיטות מחוץ לחוק בישראל ובארצות הברית.
מנהיג כריזמטי של הארגון, המכנה עצמו ELBARN שלמה, לוקח שנים של אימונים לילדים ואף לאלץ בנות להתחתן 14 שנים.
לאחר תביעה שהוגשה על ידי קרובי משפחה של האחיות, הרשויות בקנדה גורש לישראל לאחר הנחיתה במונטריאול המקרה שלו בבית המשפט, לשקול אם ההורים צריכים להמשיך המשמורת שלהם.
למרות הביקורת שהם מקבלים על הפרשנות הקיצונית של ההלכה היהודית, על "הטליבאן" להגן על מה שהם מאמינים על מנהגים עתיקים מכוסים לאחרונה ברחובות השכונה אורתודוקסית עם תמונות של נשים בתפילה מול הכותל המערבי לפני שבעים שנה מכוסה מכף רגל ועד ראש, מעל הכיתוב: "אז היו האמהות שלנו." EFE

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Dios te bendiga desde el momento que te atreves a hacer tu comentario, que la paz de Jesús entre a tu vida y te llene de gozo, fe y esperanza por lo que elegiste decir. Bendiciones por cada una de tus buenas intenciones para hacer crecer este Ministerio laico del poderoso Jesús.Ten fe y recibirás tus milagros estamos en oración permanente por cada persona que accesa al blog
Te recomendamos suscribirte a nuestros videos en you tube: Pastor danilo guido chevez. Skipe: danilo.guido.chevez tel 505 89833717