miércoles, 21 de diciembre de 2011

היהודי העולמי יהודים הדליק נר ראשון של חנוכה, חג האור

היהודי העולמייהודים הדליק נר ראשון של חנוכה, חג האור


יהודים הדליק נר ראשון של חנוכה, חג של היהודים בישראל luzLos וכולם התחילו לחגוג את חג האורות, חג החנוכה, המציין את התאורה מתקדמת של הנרות על ניצחון של מנורת המכבים על היוונים 2200 שנים.
זמן קצר לאחר שקיעת השמש החלה את הפסטיבל, אשר מסתיים שמונה ימים מאוחר יותר, כי הפעם בקנה אחד עם חג המולד הקתולי, אשר עבור מפעילי תיירות ומלא מלון כפליים על האווירה החגיגית ברחובות ירושלים.
ב הכבישים העמוסים ביותר של העיר, כמו גם ערים ישראליות אחרות, נברשות הגדול הותקנו עם שמונה זרועות, שנקרא יחיד "מנורה", אשר יעזוב נרות או תאורה נורות בקצב של אחד ללילה עד שכל ימי הפסטיבל.
מקובל על היהודים להציב מנורות שמן או נרות בבתים חלונות חנויות קטנות, כך שניתן יהיה לצפות מבחוץ.
"חנוכה" פירושו פשוטו כמשמעו "פתיחה" ו - מנציח את ההקדשה של בית המקדש היהודי בירושלים 165 לפני הספירה, אחרי המרד של המכבים נגד המלך הסלווקי אנטיוכוס אפיפנס, בעקבות המסורת ההלניסטית של השושלת שלו, הציג את עבודת זאוס לבני ישראל להטמיע את התרבות שלהם.
בימים אלה מזכיר את מעלליו הצבאיים בראשות מנהיג המרד, יהודה איש קריות (יהודה) מכבי, שבה אור ושמן הפכו לסמלים של אוסף סיפור בתלמוד בשם "נס חנוכה".
לפי האגדה, אחרי נצחון המרד, הכוהנים היהודית בא לירושלים כדי לטהר את בית המקדש למחוק את כל הסימנים של חילול ההלניסטית.
כאשר אתה הופך את הפמוט של המקדש, הם הבינו שיש רק כד קטן אחד של שמן מספיק ליום אחד, אך בדרך נס שנמשך שמונה ימים רצופים.
במדינה היהודית המודרנית רצה לתת את החגיגה משמעות רחבה יותר: שיקום חופש הפולחן של העם היהודי בזמנים קשים בהיסטוריה.
"החג מציין את הניצחון של מעטים (המכבים) נגדרבים (היוונים) ", אמר שלו Saguit המתגוררים בירושלים תוך שהם נהנים אחד הקינוחים של החג, את" sufganiá ".
כמו סופגנייה בלי חור, מכוסה אבקת סוכר ומילא בדרך כלל עם ריבה, ממתקים זה קשור גם למסיבה.
"Sufganiá הוא מטוגן בהרבה שמן. לזכור כי כל כד קטן שנמצא במקדש" מתייחס שלו.
בקהילות יהודיות בחו"ל גם נאכלים מטוגן סופגניות ומאפים אחרים, לזכור את הנס שנקבע על ידי המסורת היהודית.
סמל נוסף של הפסטיבל הוא "Sevivon" סביבון או ארבע צלעות הסביבון כי הוא בדרך כלל לתת קטן, שבו מופיע ראשי תיבות של אגדה עברית "נס קרה כאן" (או "שם", בקהילות יהודיות בחו"ל).
מסורת של "חנוכה" מאסיבית בישראל בעקבות הן על ידי דתיים כחילוניים.
ארגון השלום "Ajshav שלום" (שלום עכשיו עברית) כינס הדלקת נרות בכיכר המרכזית של ירושלים, סמוך היהודים מגורים הדליק את הנר הראשון של חנוכה, חג הלידה הרשמי של ראש הממשלה, במחאה על ההתקפות האחרונות של ונדליזם שבוצעו על ידי מתנחלים יהודים נגד פלסטינים, מסגדים ואפילו הביטחון בבסיסי הצבא בגדה המערבית לישראל.
המתנחלים, היא טוענת, "רוצים נזק דו קיום בין יהודים, מוסלמים ונוצרים. אנו, אזרחים, פעילים וארגונים לרדוף שלום, חוק ומשפט, החלטנו לעשות מעשה ולשלוח הודעה", קורא את הטקסט השיחה.
הפסטיבל נחגג גם בבירות אירופה השונות כגון מדריד, וינה, לונדון, שם קבוצות יהודיות ומוסדות ציבור לאירועים המאורגנים על האורות כיכרות ופארקים.
בברלין, הרבנים של הקהילה היהודית הגרמנית הציבו מנורה גדולה עם שמונה סניפים מול שער ברנדנבורג, בעוד במדריד Plaza de la Villa זה ואת התרבות Centro קונדה דוקה היו על הבמה, בליווי קונצרט.
הבית הלבן בדרך כלל להתכנס מדי שנה טקס לציון "חנוכה", אבל הפעם מסיבות של סדר היום של ארה"ב ברק אובמה הקדים בשבוע שעבר. EFE

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Dios te bendiga desde el momento que te atreves a hacer tu comentario, que la paz de Jesús entre a tu vida y te llene de gozo, fe y esperanza por lo que elegiste decir. Bendiciones por cada una de tus buenas intenciones para hacer crecer este Ministerio laico del poderoso Jesús.Ten fe y recibirás tus milagros estamos en oración permanente por cada persona que accesa al blog
Te recomendamos suscribirte a nuestros videos en you tube: Pastor danilo guido chevez. Skipe: danilo.guido.chevez tel 505 89833717