lunes, 13 de febrero de 2012

הסודות של הנס הכלכלי הישראלי

הסודות של הנס הכלכלי הישראלי

    
פורסם בתאריך יום שבת, פבואר 11, 2012 21:02
    
נכתב על ידי ריקרדו Flesler
בישראל יש רק שטח של 22,145 קמ"ר (שווה ערך ל 3 1 המחלקה Antioquia), ו -7.1 מיליון תושבים, כלומר את המדינה הזאת תמיד תהיה מוגבלת בשוק המקומי להרחיב את התעשיות שלהם. עם זאת, בעל אוכלוסיה זו קטנה, לפיתוח יתרון תחרותי תמיד היה מסור וממוקד על איכות פתרונות יצירתיים באמת.
בשנת 2009 יצא לאור ספר עבריים "Start-up Nation: סיפור הנס הכלכלי של ישראל" של המחברים דן סניור ושאול זינגר. רק בספטמבר 2011 הופיעה הגירסה האנגלית הכוללת הקדמה מאת נשיא המדינה, שמעון פרס, שבו הנשיא מתייחס בדבריו של דוד בן גוריון: "כל המומחים הם מומחים למה שהיה. אין מומחים למה שיהיה. כדי להיות מומחה של העתיד, החזון חייב להחליף את החוויה. "
ספר זה מציג סיור מפורט ומרתק של האופן שבו ישראל, עם הארץ מוגבל, האוכלוסייה קטנה, משאבי טבע נדירים, רק 64 שנות יצירה, עם מלחמות ואויבים קבועים על גבול לכל דבר, היא ההשקעה המובילה בעולם במחקר ופיתוח (4.8% תוצר) ויצרה ופתח יותר חברות עם מדינות מנהיגות עסקית כמו יפן, בריטניה, קנדה, דרום קוריאה והודו. ישראל, אחרי ארצות הברית, יש יותר חברות בנאסד"ק מאשר כל מדינה אחרת בעולם (63 בתחילת 2009), כולל סין, הודו, אירלנד, סינגפור ודרום קוריאה.
סניור זינגר תיאר מבחינה גיאופוליטית, כמו הכונן כל הזמן להתגבר על מצוקות העבר וההווה הצמיח תרבות לקראת חדשנות ויזמות.
שאל אחד סגני נשיא של חברת הטלוויזיה והבידור NBC יוניברסל, בראיון המצוטט בספר: "למה כל זה קורה בישראל? מעולם לא ראיתי מקום כל כך קטן כל כך הרבה כאוס וחדשנות בעת ובעונה אחת. "
כדי לענות על שאלה זו, החוקרים מסבירים כי מצוקה מאוד, כמו גם את הצורך דורש כושר המצאה כדי להתגבר עליהם ניתן למצוא. אם נסתכל על מדינות קטנות אחרות עם איומים מרכזיים כגון דרום קוריאה, טייוואן או סינגפור, אנחנו יכולים להבין כי יש להם גבוהים יותר מאשר שיעורי הצמיחה הכלכלית במדינות אחרות.
היבט נוסף שיש לשקול הוא המערכת הפיננסית בישראל. האנליסט איתן אבריאל למשל כדי לתאר את מערכת הבנקאות הישראלית, "הבנקים הישראלים הם הסוסים והמרכבות של הבנקים בארה"ב מירוץ מכוניות. אבל כאשר מכוניות מרוץ מתנגשות, להתפרק, מרכבות סוסים, עם זאת, לנסוע יותר לאט, אבל להישאר בדרך ".
הוא אמר כי משבר הבנקאות הבינלאומית השפיע ביותר של המערכת הפיננסית המקומית עם שני חריגים עיקריים: ישראל וקנדה.
מאז אינפלציה של שנות השמונים, אשר נשלט בעיקר על ידי התערבות של ממשלות ארצות הברית, ישראל וקרן המטבע הבינלאומית, מוסדות פיננסיים בישראל היו מדיניות הלוואות שמרנית.
מילה עברית "דווקא" בערך מתרגמת כמו "ככל שאנו תוקפים, נוכל להצליח יותר".
הסבר אחר הנס הכלכלי הישראלי הוא הכונן כדי להצליח הן מבחינה אישית, ולאומית.
להיות המטרה המרכזית של ישראל "לספק מקום בטוח במדינה היהודית," בארץ הזאת יש לו וחיזקה הצבאית והתעשייה הביטחונית. היא מובילה עולמית בתחום, והיא כל הזמן ספין אוף במגזרים אלה. בישראל יש שירות צבאי חובה, אשר המחברים, ה 'חותם, כלומר את האפשרות לפתח מיומנויות תוך קשרים רבי ערך עבור עסקים בעתיד.
בישראל, 9 מתוך 10 אנשים עולים או צאצאים של הדור הראשון או השני. זה מייצג את המגוון העצום באוכלוסייה, ו באותו זמן, ספר זה אומר, כאשר עולים מסוכן, זה גורם ליזמים אורגניים. לכן, "אומה של מהגרים, היא מדינה של יזמים."
עבור מנהיגים פוליטיים ישראלים, "החקלאות היא מהפכנית יותר בענף." בראיון מצוטט סניור הספר זינגר, שמעון פרס, מאמין כי הטכנולוגיה מוטמעת בכל דבר, אומרת: "החקלאות היא 95% עבודה המדע 5%." פרס הוסיף, יתר על כן, כי בן גוריון היה אומר כי "הצבא אינו מספיק כדי לעמוד בקצב, אתה חייב להיות לקראת מחר."
זה שילוב של גורמים: הפטריוטיות של מייסדי המדינה, את המודעות המתמדת של מחסור מצוקה וסקרנות בלתי נלאה, יש, על פי פרס, כי "התרומה הגדולה ביותר של ההיסטוריה היהודית היא חוסר שביעות רצון", אשר על פי המחזות הנשיא, "הוא רע לפוליטיקה, אבל טוב למדע."

 
הסוד האמיתי הוא זה:
"גם לך, על ידי דם ברית שלך מציל;שלחתי ושוב אסירים עמךעל הבור שבו הוא מים.
 
חזור אל חיל,אסירי תקווה;אני מצהיר היוםזה ייתן לך שכר כפול.
 
אני כפוף יהודה בשבילי, כמו קשת,ועשה אפרים החץ שלה.העלה את הבנים שלך, ציון,נגד הבנים שלך, יוון,ובינך כחרב של אומץ.

 
ה 'יראה עליהם,חץ שלו תהבהב כברק;אלוהים יתקעו בשופרוללכת עם מערבולות של הדרום.
 
יהוה צבאות יהיה להגן עליהם;הם תאכל ולהכריע באבנים קלע.לשתות ולעשות רעשכאילו תחת השפעה של יין;להיות מלא כמו קערות,כמו בקרנות המזבח.

 
יהוה אלוהיהם יהיה לשמור אותם ביום ההואכמו עדר של עמו,וגם תכשיטים של כתרנחגוג את מולדתו.
 
על מה רב טובוואיך הוגן!גרגרים תעשה צעירהיין חדש של נערות. "
זכריה: 9: 11-17

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Dios te bendiga desde el momento que te atreves a hacer tu comentario, que la paz de Jesús entre a tu vida y te llene de gozo, fe y esperanza por lo que elegiste decir. Bendiciones por cada una de tus buenas intenciones para hacer crecer este Ministerio laico del poderoso Jesús.Ten fe y recibirás tus milagros estamos en oración permanente por cada persona que accesa al blog
Te recomendamos suscribirte a nuestros videos en you tube: Pastor danilo guido chevez. Skipe: danilo.guido.chevez tel 505 89833717